sobota 6. června 2020

odsouzen k radosti ze života

   
                       

proslulý americký prezident
Abraham Lincoln
strádal depresemi a melancholií
až k nechuti žít
slavný ruský autor
Lev Tolstoj
po padesátce zavrhl literaturu
svá největší díla měl za triviální
a zoufale pátral po smyslu života

v divokých kavkazských horách
vyprávěl pak muslimům
o Lincolnovi
který byl podle nich hrdina
a největší vojevůdce
a vládce na světě

kdo jsem ale já
abych trpěl depresemi
kdybych svá díla označil za triviální
každý by mi věřil
ale žádný dojem bych tím neudělal
až vytvořím něco skvělého
teprve můžu být melancholický

jsem ale nejspíš odsouzen
se do smrti
ze života radovat

Žádné komentáře:

Okomentovat

modré nebe žluté pole

takto si představovala boha jedna dívka ze čtvrté třídy jednou kdysi za nového dne mi jistá žena vyprávěla –  člověk je od přírody zvědavý c...